Wednesday, August 5, 2009

kisah p1 wimax


aha..korang nak tau?...disebabkan ada p1 wimax ni la aku leh berkarya kat blog nie...bukan apa..nak harap computer kat opis..mmg tak dapat la...bz manjang...

ekcely...p1 wimax nie aku dah idam lama...tapi disebabkan kat umah aku coverage dia tak sampai lagi..terpaksa la aku tahan kehendak aku...sampai la satu hari..aku mc..(ponteng keje)hahaha...pssstt..jgn bg tau bos aku..aku g la berjimba jimba kat tesco shah alam..aku nampak ada satu both jual n promote p1 wimax ni...aku pun dengan selambanya g la dekat both tu..pastu sales girl tu tegur aku.."kak..nak guna wimax?...dan dengan selambanya aku jawab.."ermm...nak guna camner??..umah saya tu tak masuk dalam coverage area wimax awak nie"...pastu dak tu kata...ermm...akak cek kat mana yer? cuba akak bg tau saya...ermmm aku kata la aku dah cek kat laman web korang la...dah cek coverage area...mmg umah aku tu sipi sipi..tak masuk pun...pastu dia mintak aku bg tau umah aku kat mana...dia pun masuk la sistem dia...cek punya cek..memang tak ada...hahahhaha...kan...aku dah cakap...tak cayer...
dia kat lak"...ala kak umah akak ni depan jalan dia termasuk dalam area coverage kita ..maybe akak leh receive kita nyer signal kalau akak guna...selalunyer dia leh cover lebih kurang 500km dari area dia...eh..biar betik..500km?..lagi pun murah jer bil sebulan...akak try la satu..amik 7 hari percubaan..bayar rm100 dulu..akak leh bawak balik wimax nyer modem...just balik plug n play jer...aku pun..cam teruja gak la...terus jer bayar rm100 , isi borang...pastu bawak balik la wimax aku ni...dia kata dalam satu jam diorg akan aktifkan akaun aku...
kat umah....aku pun terus pasang wimax ni...whahahha..memula..tak der signal langsung...tunggu dalam 1 jam setengah pun tak ada lagi...rasa cam nak hempuk jer set nie...sah dah...aku kata sok aku kene return balik..sebab tak der coverage..lagi pun aku main gamble jer amik tadi...pastu aku dah letih menunggu..call budak salesgirl tadi dia tak pickup phone weh...geram aku..
last last aku tinggalkan komputer aku, wimax set nie..dengan terbuka gitu jer....
tetiba...anak aku si irfan jerit....."mama..game y8 internet dah leh guna..tak caya meh tengok..."anak aku ni kat tadika mmg cikgu dia rajin ajar main game, internet..kira dia mmg dah expert la...hah!!! aku tengok..memang WIMAX aku dah HIDUP......aku tengok dia nyer signal pun ok..excellent.....
so bermula lah hari hari aku dengan wimax kesayangan ku...dia dah banyak bantu aku...ceriakan hidup anak aku (asyik main game online), dan yang penting..dia dah banyak bagi pendedahan pada huby aku yang sebelum ni memang buta it....
niat aku ikhlas....aku nak expose kan huby aku ngan dunia it..nak kasi anak anak aku pendedahan awal tentang it....


No comments:

Post a Comment