Saturday, August 22, 2009

anak bujang ku berpuasa...

ermmm..pagi tadi..kol 5 aku kejutkan anak bujangku bangun bersahur..dia ni punya la payah nak bangun pagi...sebut jer bangun makan utk puasa esok..dia laju jer bangun..basuh muka terus lending kat meja makan...menu pagi ni simple jer...sup daging + telur goreng..aku tak beria sangat masak sebab hubby ku keje shift malam...so dia sahur kat tempat keje..
makan la aku dua beranak..ermm..kurang selera..habis makan anak aku terus tido ...sebelum tu aku sempat pesan ngan dia :
mama:esok siang irfan tak leh makan atau mintak susu tau..sebab esok irfan dah start puasa.
irfan:mmm..tau..teacher dah cakap kat sekolah..mama..minum air biasa pun tak leh yer?
mama:laaa..minum air biasa pun tak leh gak..namanya minum gak tu..
irfan:oooo
mama:tahan sket yer esok puasa...kalau puasa penoh mama belikan basikal ngan robot..
irfan:yeaaaaa...

pagi tadi:
kul 8 bangon tido....terus buka peti ais..nak minum...terus aku jerit...mana leh makan , mana leh minum..irfan kan pose...pastu dia tesengih jer..maybe dia lupa...
tengah hari tadi:
dalam kol 11.30 gitu...dia dah mengamuk..mama nak makan...nak makan..tak tahan dah nie...
ku pujuk gak suh tahan....tunggu azan baru buka pose...
petang:
dalam kol 1.00 dia sebut lagi ..mama nak makan...cian pulak aku kat dia...first time pose...
dalam kol 2.00 dia sebut lagi...ermmm...g la makan....

aha..hari nie dia dapat setengah hari pose...jadi lah....langkah permulaan yang bagus....
esok lak tengok sampai kul baper dia leh tahan...

No comments:

Post a Comment