Saturday, August 8, 2009

bunga bunga perang....

malam kelmarin....
aku letih sesangat...siangnyer aku , hb n anak anak g jusco bukit raja..beli barang sikit sikit...anak aku si aiman cam tak sihat jer...beli barang..pastu terus kuar dari tempat tu...terus pegi umah yang kami beli kat sect 16..umah tu dah dapat cf, cuma kuncinyer belum dapat dek masalah dalaman MAIS...
yang aku nak ceritakan....aku rasa letih sangat.....anak aku si irfan lak perangainyer mengada ngada kalahkan adik dia yang tak sihat tu....semuanya nak aku yang buat..."mama nak tu...mama nak ni...sampai satu tahap..benda yang dekat dekat dia pun suh aku yang amikkan"aku pun apa lagi....hangin satu badan...satu keburukan aku ni bila aku tak puas hati..mulut aku akan bising..suara aku akan kuat...aku tau perangai buruk aku ni ..tapi tu la cara aku lepaskan ketensionan , dan kemarahan aku...dan aku tau...ada pihak yang tak suka perangai buruk aku tu....

anak:"mama mana bantal busuk irfan"...(suara mengada ngada, merengek rengek)
ibu:g tengok dalam bilik..ada atas tilam....g amik sendiri..
anak:tak mau..mama amikkan...
ibu:amik la sendiri , irfan tak kesian mama?..mama letih la...
anak:tak ada..mana ada..irfan dah tengok...(tak tau apa yang dia tengok)
ibu:ada..mama tengok tadi ..g amik sendiri...irfan dah besar kan..
anak:tak mau..takut...
(mama dah naik hangin)
ibu:mama kata..g amik sendiri...(sambil tinggi suara)
(papa datang...)
papa:apa yang bising sangat nie.???
anak:mama tu....
papa:apa yang dia mau mama?...(tinggi suara)
mama:dia nak bantal..tak reti amik sendiri..
papa:bantal mana?(tinggi suara)
mama:(diam sambil buat tak tau)
papa:(ketuk sofa ngan tali pinggang) tanya lagi...nak bantal yang mana(tinggi suara)
mama:(geram)...dia nak bantal busuk dia (tinggi suara)..(first time tinggi suara)
papa:benda yang kecik pun dia boleh buat bising bising....
TENSION!!!!!!!!!!!!!!
mama terus tido dalam keadaan tension.....

3 comments:

  1. hah betui...klu lina jawab mesti jadi gaduh.huh, samelah keadaan kite ni.kdg2 sbb anak2 kite papa mamanye yg bergaduh dan tarik2 muka...irfan jeles tu mama asyik layan adik je... heheee sabo jela...

    ReplyDelete
  2. tension lak aku baca ni! :P

    kalau kau tgk aku kt umah ni lagi terok. sore aku ni mau sampai kt blok sebelah. kihkih...bila naik hangin, macam org giler la aku! tp abg kaman lak tukang backup aku. anak2 lak yg kene marah. ngeh ngeh...

    ReplyDelete
  3. hahaha..hb aku ni jenis tak leh dengar sore kuat..berleter ker...(tapi kalau sore dia kuat tak apa!!!)
    uwaaaaa..tension aku weiiiii!!!!

    ReplyDelete